Zuidhorn rekent af!

19 maart 2015

Zuidhorn rekent af!

Foto: SP

Woensdag 18 maar 2015 was de dag van de Provinciale Statenverkiezingen in Groningen. Deze woensdag zal de geschiedenis in gaan als een historische dag waar de SP de grootste partij werd in de provincie met acht zetels. Ook in Zuidhorn is hard gestreden voor een sociaal bestuur in Groningen en het afrekenen met het kabinet.

De SP riep op om af te rekenen met het rechtse bestuur in Groningen en daarmee een vuist te maken maar Den Haag. Dankzij uw stem is een links bestuur mogelijk en hebben de coalitie en haar gedoogpartners geen meerderheid meer in de Eerste Kamer en kan verdere afbraak van ons land worden tegengewerkt.

De SP-werkgroep in Zuidhorn heeft in de gemeente campagne gevoerd op een schaal die een afdeling niet zou misstaan. Meer dan 5000 folders vielen er in de brievenbussen van de gemeente, ruim 1500 sponzen zijn er uitgedeeld en de werkgroep is meerdere avonden huis-aan-huis in gesprek gegaan met de inwoners. Bovendien stonden de SP’ers de afgelopen dagen op stations, toerden ze met een bus door Zuidhorn en waren ze te vinden in Aduard, Grijpskerk en Zuidhorn.

Al het harde werk in de gemeente vertaalde zich ook in de resultaten. Van 9,7% stemmen voor de SP in 2011 naar 12,5% afgelopen woensdag. Het verbaasde niemand dat de confessionele partijen het geheel volgens traditie goed deden, maar de trots is niet minder groot. De SP veroverde overtuigend de derde plek met 1126 stemmen, een groei van bijna drie procent. Kersvers statenlid Sara van de Par: “Ik ben ongelofelijk trots op onze campagne en het geweldige resultaat. Groningen kan nu eindelijk het bestuur krijgen dat het verdient.”

Zuidhorn is nu wel klaar voor wat meer solidariteit. Als u daar ook zo over denkt neem dan contact met ons op om te kijken wat u kan doen om de werkgroep uit te laten groeien tot een volwaardige afdeling!

Namens de hele werkgroep:

SP stemmers bedankt!