SP: dé nieuwe partij in Zuidhorn

15 november 2016

SP: dé nieuwe partij in Zuidhorn

Foto: SP

In november 2016 heeft de SP-werkgroep van Zuidhorn groen licht gekregen om een zelfstandige SP-afdeling te worden. De SP-werkgroep is al actief in Zuidhorn vanaf 2012. Door diverse activiteiten in de gemeente, zoals het burgerinitiatief voor meer fietsverkeersveiligheid, breed uitgevoerde ondersteuning voor het nationaal ZorgFonds en het opzetten van een telefonische hulpdienst, besloot het landelijke SP bestuur toestemming te geven voor een zelfstandige SP-afdeling in Zuidhorn.

Voorzitter van de SP Zuidhorn Koos Slagter:

"Onze speerpunten zijn onder andere het behouden van de leefbaarheid in de dorpen van de gemeente, het armoedebeleid, cultuur en de zorg. Wij willen de gemeente daarmee socialer en leefbaar maken. We zullen ons laten zien bij de Tweede Kamer verkiezingen en een Nationaal ZorgFonds zónder eigen risico.
De SP heeft de 'opstekers': prijzen voor de leefbaarheid, die worden gegeven aan mensen die zich inzetten voor de leefbaarheid in hun omgeving. In 2014 bijvoorbeeld zijn opstekers uitgereikt door Emile Roemer aan verschillende initiatieven.
We willen ons sterk maken met lokale acties  voor de leefbaarheid in de gemeente Zuidhorn en natuurlijk ook onze leden in het Westerkwartier. Dit laatste voor de nieuw te vormen gemeente."

De SP Zuidhorn heeft haar eigen website: https://zuidhorn.sp.nl/. Hier is informatie over acties, nieuws en dossiers te vinden, maar ook de bestuursleden stellen zich voor. Voor contact is de SP bereikbaar via zuidhorn@sp.nl en op telefoonnummer 0629737992.