Wethouder Bakker neemt handtekeningen voor speeltuin in ontvangst

24 september 2017

Wethouder Bakker neemt handtekeningen voor speeltuin in ontvangst

Foto: Louwina Platteel

Onder grote belangstelling hebben de buurtbewoners van De Lindt in Aduard afgelopen zaterdag het burgerinitiatief voor een speeltuin aangeboden aan locoburgemeester Henk Bakker. Het burgerinitiatief is meer dan 100 keer ondertekend.

Buurtbewoners willen graag meer speelgelegenheid in de wijk en organiseerden een spelmiddag om het burgerinitiatief kracht bij te zetten. Jong en oud waren zaterdag in grote getale aanwezig. Een grote groep buurtkinderen vermaakten zich tijdens een spelmiddag met schminken en een springkussen. Het enthousiasme tijdens de middag laat zien dat er veel toekomstige speeltuin-bezoekers zijn.

Henk Bakker heeft bij ontvangst van de handtekeningen toegezegd dat het burgerinitiatief in behandeling wordt genomen. Voor- en tegenstanders krijgen de kans om samen met de gemeente een haalbaar plan te creëren.

De handtekeningenactie is een gezamenlijk initiatief van buurtbewoners en de SP-afdeling Zuidhorn. SP-woordvoerder Niels Rollingswier: “Fantastisch om te zien wat we samen met buurtbewoners in zo korte tijd hebben bereikt. Meer dan 100 steunbetuigingen is niet niks. We zijn blij dat wethouder Bakker al heeft aangegeven dat het initiatief in behandeling wordt genomen.”