Sandra Beckerman en Lilian Marijnissen bezoeken “De Nieuwe Wierde” in Grijpskerk

14 oktober 2017

Foto: Sandra Beckerman
Vrijdagmiddag 20 oktober van 14 uur tot 16 uur bezoeken SP-Tweede Kamerleden Lilian Marijnissen en Sandra Beckerman het Multifunctioneel Centrum “de Nieuwe Wierde” in Grijpskerk. Ze gaan in gesprek met de initiatiefnemers, bewoners en belangstellenden. Ook reiken ze de SP Opsteker uit aan “de Nieuwe Wierde”. De opsteker is een symbool om namens de SP waardering uit te spreken voor de wijze waarop Grijpskerk en omgeving door heeft gezet om de Nieuwe Wierde te behouden.

De Nieuwe Wierde is een voormalig verzorgingshuis van de Zonnehuisgroep Noord. Het MFC, de Noord Nederlandse Zorg coöperatie en de dorpscoöperatie vormen het verzorgingshuis om tot een prachtig ontmoetingscentrum. Zo wordt geprobeerd om zorg en welzijn op peil te houden. Ouderen kunnen oud worden in hun eigen dorp. “En dat is precies wat we willen bereiken met het Leefbaarheidsfonds,” aldus SP-Statenlid Marieke Bootsma. Het leefbaarheidsfonds van de provincie is een initiatief van de SP. Wij vinden het belangrijk om onze provincie, die te maken heeft met krimp, bezuinigingen en aardbevingen, leefbaar te houden. Dankzij dit fonds kan zo’n fantastisch initiatief in onze provincie ondersteund worden.”

Het bezoek van Marijnissen en Beckerman wordt feestelijk ondersteund door Hans de Liedjesman. Onder het genot van een hapje en een drankje gaan de Tweede Kamerleden met initiatiefnemers, bewoners en u in gesprek. Marieke Bootsma: “De SP is trots op het feit dat veel van dit soort initiatieven dankzij de partij doorgang kunnen vinden. We hopen dat veel mensen een kijkje komen nemen en dat we elkaar kunnen inspireren.”