SP Westerkwartier: Wel op de straat, niet in de raad

11 juli 2018

SP Westerkwartier: Wel op de straat, niet in de raad

De SP gaat de komende jaren door met actievoeren om samen met de inwoners te werken aan een sociaal en leefbaar Westerkwartier. De SP doet niet mee met de verkiezingen voor de gemeenteraad van de nieuwe gemeente Westerkwartier.

De leden van SP-Westerkwartier kwamen afgelopen dinsdag gezamenlijk tijdens een ledenvergadering tot dit besluit. “We hebben meer tijd nodig om zowel in de raad als op straat actief te kunnen zijn. We bestaan sinds 2017 als afdeling in Zuidhorn en sinds begin 2018 in het Westerkwartier, en die tijd is te kort gebleken om naast voor onze acties ook nog voldoende goed voorbereide mensen beschikbaar te hebben voor het raadswerk,” aldus Chris Nieland, de nieuwe voorzitter van de afdeling Westerkwartier van de SP.

“De afgelopen jaren zijn we vooral actief geweest in de gemeente Zuidhorn. Bijvoorbeeld met ons burgerinitiatief, samen met Aktie 68, dat geleid heeft tot een nieuw Verkeers- en vervoersplan voor de gemeente Zuidhorn. Met dit soort acties gaan we de komende jaren door in het Westerkwartier. Graag roepen we alle SP-enthousiastelingen op om zich bij ons aan te sluiten, zodat het over vier jaar wél lukt!”