Gemeenteraadsverkiezingen 2022 Westerkwartier

14 maart 2022

Gemeenteraadsverkiezingen 2022 Westerkwartier

Het is zover, we mogen een nieuwe gemeenteraad kiezen. Vanaf vandaag 14 t/m 16 Maart mag U naar het stembureau om uw keuze te maken. Zoals U wellicht wel weet doet de afdeling SP Westerkwartier deze keer nog niet mee aan de verkiezingen. De reden is dat we nog geen doorgewinterde kandidaten kunnen inzetten die genoeg tijd vrij konden maken om in de raad zitting te nemen.

Foto: Chris

Maar we hebben niet stilgezeten. Om toch een klein beetje invloed op de gemeentelijke politiek te kunnen uitoefenen heeft het bestuur de afgelopen maanden een paar gesprekken gehad met afgevaardigden van de PvdA en GroenLinks. We hebben gezamenlijk een manifest gemaakt waar de PvdA als lijst 5 en GroenLinks als lijst 4 de verkiezingen mee ingaan. Belangrijkste punten daarin zijn:
Keren van armoede, gelijke kansen voor iedereen, milieu en energie en het scheppen van voldoende en betaalbare woonruimte.
We hebben als bestuur onze namen als lijstduwers aan dit manifest verbonden om dit plaatselijke sociale programma te steunen en samen met GroenLinks en de PvdA een pagina grote advertentie geplaatst. Het is onze bedoeling dat we samen een vuist maken tegen armoede en dat we laten zien dat er op links prima samen te werken is, eendracht maakt macht!
Ben je geïnteresseerd en wil je een handje meehelpen om de politiek in gemeente Westerkwartier naar een niveau hoger te tillen, heb je zin om mee te werken en misschien zelf raadslid kandidaat te worden, fractielid of medewerker? Laat van je horen, meld je aan!

Voorzitter Chris Nieland, chrisnieland@hotmail.com of bel 0655858851

Secretaris Roelf Turksema roelf.turksema@live.nl of bel 06-55184880